Φιλοσοφία και παιδί


 Η  ημερίδα πραγματοποιείται σε συνεργασία με τις/τους Υπεύθυνους Πολιτιστικών Θεμάτων του νομού Αττικής και το Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β&Μ. Θεοχαράκη.

 

«Η φιλοσοφία για/με παιδιά, στα προγράμματα Πολιτιστικών Θεμάτων »

 

με εισηγήτρια την Καθηγήτρια Φιλοσοφίας της Παιδείας του Πανεπιστημίου Αιγαίου κ. Έλενα Θεοδωροπούλου, το Σάββατο 7 Μαρτίου 2015 και  ώρες 16.30-19.00, στο αμφιθέατρο του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β&Μ. Θεοχαράκη, στην οδό Βασιλίσσης Σοφίας αρ. 9 και Μέρλιν 1(τηλ. 2103611206, πρόσβαση από μετρό, στο σταθμό ‘Σύνταγμα’).

 

 

Η φιλοσοφία, τα παιδιά, οι εκπαιδευτικοί και τα ερωτήματα

 

Καθ. Έλενα Κ. Θεοδωροπούλου

 

Η εκπαιδευτική κοινότητα καλείται να εντάξει στο έργο της, είτε επίσημα είτε ανεπίσημα, είτε τυπικά είτε άτυπα, ένα πλήθος διαφορετικών στοιχείων, για τα οποία υποθέτει κανείς, ότι καλείται εξίσου να οργανώσει και να εξασφαλίσει ένα συνεκτικό πλαίσιο και ένα δυναμικό υπόβαθρο, έτσι ώστε τα στοιχεία αυτά να μη συσσωρευτούν και βαρύνουν την εκπαιδευτική πράξη, αλλά να ενσωματωθούν σε αυτήν με φυσικό τρόπο και παιδαγωγικά καλό ρυθμό. Μέρος αυτής της απαίτησης αντιστοιχεί σε θεμελιώδεις ανάγκες λόγω της ίδιας της φύσης της εκπαίδευσης, ενώ, άλλοτε, σε σχεδιασμούς που παραμένουν ξένοι και δυσαρμονικοί ενοχλώντας εν τέλει παρά ελευθερώνοντας τις κινήσεις και τις επιθυμίες  εκπαιδευτικών και παιδιών.  Η νέα, άτυπη, και άτακτα διαχεόμενη αναφορά στην παιδαγωγική μορφή της φιλοσοφίας για/με τα παιδιά, παραπέμπει μάλλον σε ένα είδος καινο-τομικής  πρακτικής  και καταρχήν έχει τα χαρακτηριστικά κάθε τέτοιας αναφοράς: αντί να (ή ενώ αρχικά) μοιάζει σκαλωσιά, γρήγορα γίνεται «σκάλωμα», στο οποίο προσκρούουν οι εκπαιδευτικοί χάνοντας τον βηματισμό τους. Τα ερωτήματα, που είναι ο αέρας της φιλοσοφίας (ο αέρας που φέρνει η φιλοσοφία), μοιάζουν εδώ να διαμορφώνονται ως πρώϊμες αμφισβητήσεις και αποθαρρύνσεις  ή πρώϊμες καταφάσεις και αποδοχές  μιας διαδικασίας, που, ωστόσο,  δεν υφίσταται δίχως την εθελούσια και ήρεμη προσχώρηση εκπαιδευτικών και παιδιών – εκείνην την προσχώρηση που επιτρέπει ο θαυμάσιος χωρόχρονος της σκέψης καθώς αναδύεται και ξετυλίγεται.

Η συνάντηση αυτή θα διαμορφωθεί κυρίως ως συζήτηση για όσα μπορεί να απασχολούν τους/τις εκπαιδευτικούς σε σχέση με αυτό το οποίο μπορεί να είναι η «φιλοσοφία με τα παιδιά».

Το έγγραφο της Διεύθυνσης: φιλοσοφία και παιδί

Advertisements