Βιωματικά εργαστήρια Κέντρου Επισκεπτών του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος


ΧΑΡΤΕΣ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ

14 Μαΐου 2014 ώρα 5.30 µ.µ (Δυνατότητα συμμετοχής σε  15 εκπαιδευτικούς της Δυτικής Αττικής)

Πολυαισθητικό εργαστήριο για εκπαιδευτικούς και φοιτητές παιδαγωγικών σπουδών & ειδικής αγωγής. Το Κέντρο Επισκεπτών του ΚΠΙΣΝ παράλληλα με τα εργαστήρια που οργανώνει και υλοποιεί για άτομα με περιορισμένη όραση ή τυφλότητα, επιδιώκει να γνωστοποιήσει το περιεχόμενό τους και σε εκπαιδευτικούς και φοιτητές παιδαγωγικών σπουδών και ειδικής αγωγής. Επιδιώκει κυρίως να τους φέρει σε επαφή με το εξειδικευμένο εκπαιδευτικό υλικό που σχεδιάζεται και παράγεται, ειδικά για τους σκοπούς αυτών των εργαστηρίων και να αναδείξει τη βιωματική προσέγγιση της τέχνης μέσω όλων των αισθήσεων και το ρόλο της στην εκπαίδευση. Στο πρώτο εργαστήριο, ο Φώτης Φλεβοτόμος θα παρουσιάσει ένα παιχνίδι χαρτογράφησης των προσωπικών ιστοριών και ένα άλλο που σταματά το χρόνο στη στιγμή της μαγείας.

Το εργαστήριο θα εστιάσει στην ανάγνωση απτικού υλικού, τα εικονικά σύμβολα, την αφήγηση και παράλληλα θα επιχειρήσει να ανιχνεύσει, με εμπειρικό τρόπο, τα στάδια και τα υλικά της ποιητικής διαδικασίας. Τα δύο παιχνίδια σχεδιάστηκαν από τους Φώτη Σαγώνα – αρχιτέκτονα και Φώτη Φλεβοτόμο – εικαστικό, ειδικά για τα πολυαισθητικά εργαστήρια που πραγματοποιούνται στο Κέντρο Επισκεπτών.

 Η ΘΕΑ ΜΕ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΟΥΣ

22 Μαΐου 2014 ώρα 5.30 µ.µ (Δυνατότητα συμμετοχής σε  15 εκπαιδευτικούς της Δυτικής Αττικής)

Η Λεώνη Βιδάλη, καθηγήτρια του Eργαστηρίου της Tέχνης του Bιβλίου της ΑΣΚΤ, παρουσιάζει τους εικαστικούς καλλιτέχνες, απόφοιτους του εργαστηρίου της: Ελευθερία Αλεξανδρή Πατρίτσια-Ευγενία ∆εληγιάννη Χρύσα Λαµπρακοπούλου Χαρά Μαραντίδου Βασίλη Παπατσαρούχα Κατερίνα Χαδουλού Έφη Χαλικοπούλου

Οι 7 εικαστικοί θα αφηγηθούν τις ιστορίες τους,µιλώντας µέσα από τις εικόνες τους και ξεφυλλίζοντας μαζί µε το κοινό τα βιβλία τους.

ΚΟΙΤΑ ΝΑ ∆ΕΙΣ: Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΟΠΤΙΚΗΣ ΓΩΝΙΑΣ

ΣΤΟ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΟ ΠΑΙ∆ΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ

Εισηγήτρια: Αγγελική Γιαννικοπούλου

επίκουρη καθηγήτρια ΤΕΑΠΗ – ΕΚΠΑ

23 Μαΐου 2014    ώρα 5.30 µ.µ (Δυνατότητα συμμετοχής σε  15 εκπαιδευτικούς της Δυτικής Αττικής)

Σε µια εποχή σαν τη δική µας, η εικόνα κυριαρχεί σε κάθε µορφή επικοινωνίας και ‘το οράν’ γίνεται συνώνυµο ‘του κατανοείν’, δες την έκφραση ‘δεν το βλέπεις’ που εκλαµβάνεται ως ‘δεν το καταλαβαίνεις’. Στο εικονογραφηµένο παιδικό βιβλίο η έννοια της θέας και της θέασης αποδεικνύονται θεμελιώδεις και αποκτούν ιδιαίτερη σπουδαιότητα για την κατασκευή της ιστορίας και του ιδεολογικού της μηνύµατος.  Όχι µόνο ως εστίαση –αφηγηματική κατηγορία, που απαντά στην ερώτηση

«Ποιος βλέπει, από τίνος την οπτική παρουσιάζονται τα αφηγούµενα γεγονότα;»– αλλά και ως οπτική γωνία της εικόνας, δηλαδή πώς έχει ‘στηθεί’ το συγκεκριµένο πλάνο, στο εικονογραφηµένο βιβλίο, και ιδιαίτερα στο βιβλίο χωρίς λόγια, ο αναγνώστης καθίσταται θεατής και η όραση αποκτά σαφή πρωτοκαθεδρία, αφού όσο περιορίζονται όσα λέγονται (λεκτικό κείµενο) τόσο αυξάνουν όσα δείχνονται (οπτικό κείµενο).

VIEW-140514_001 MAY-VIEW-22&230514_2_001

Advertisements